Landelijk meetnet
Werkzaamheden aan netwerken
Beste,
Hierbij wil ik graag melden dat onderstaande werkzaamheden helaas door andere netwerkchanges moet verschuiven worden naar 30 april met een uitwijk datum van 6 mei ( i.v.m. eventueel calamiteiten).
Hier door zal LMW data voor alle gebruikers enkel uren niet beschikbaar zijn. De verwachte downtime is ongeveer 3 uur. De werkzaamheden starten om 09:00 uur en we hopen rond 17:00 uur
deze werkzaamheden af te ronden.
LET-OP dus 23ste gaat niet door maar wel op 30ste april!
Als er betreft bovenstaande nog vragen zijn, zijn we bereikbaar via e-mail: functioneelbeheer-lmw@rws.nl.
Hopelijk heb ik jullie hierbij voldoende geïnformeerd.
Beste,
In verband met noodzakelijke beschikbaarheid van het Landelijk Meetnet Water (LMW) en een aantal security eisen zijn we verplicht om een aantal onderhoudswerkzaamheden op onze systemen uit te voeren.
Wij zullen hierbij overschakelen van onze huidige productieomgeving op het rekencentrum AM3 naar de LMW-uitwijkomgeving op AM2. Na deze switch is dat de nieuwe productieomgeving.
Hierdoor zal het LMW voor enkele uren niet beschikbaar zijn op 23 april aanstaande, waardoor er geen data van het LMW voor gebruikers benaderbaar is.
Van bepaalde gegevens kan het langer duren voordat de gegevens van voor de switch weer beschikbaar komen terwijl de actuele gegevens al wel opgevraagd kunnen worden.
In het geval van calamiteit of bijzonder weer omstandigheden op 23 april kan deze werkzaamheden verplaatst worden naar 30 april aanstaande.
De verwachte downtime is ongeveer 4 uur. De werkzaamheden starten om 09:00 uur en we hopen rond 13:00 uur
deze werkzaamheden af te ronden.
Als er betreft bovenstaande nog vragen zijn, zijn we bereikbaar via e-mail: functioneelbeheer-lmw@rws.nl.
Hopelijk heb ik jullie hierbij voldoende geïnformeerd.
Werkzaamheden kadoelerkeersluis Vollenhoven 31 maart, 1 en 2 april.
Actuele storingen
1 april 2025 14:29Defecte transducent, debietmeting is verstoord.
Na storingsonderzoek op locatie is vastgesteld dat transducent 1A defect is en moet worden vervangen.
Hiervoor moet een duikactie worden ingepland.Verbinding boeien en ontvangstlocatie( Topshuis) is verstoort.
Er wordt aan een oplossing gewerkt.
Als gevolg van schade aan de meetconstructie zijn de GE/TW sensoren uitgeschakeld.
Er wordt gezocht naar een oplossing
OESb/OESmb/OESmo/OESo
Vanwege schade aan het meetponton zijn de onderstaande sensoren uitgeschakeld:
KOMb
KOMmb
KOMmo
KOMo
Bij het herstellen van de schade aan de verlichting van de boei zijn lekkages ontdekt. Wij zijn op dit moment bezig om deze te herstellen. Wij verwachten dit media juli 2025 hersteld te hebben.
Vanwege verzanding zien wij een grote afwijking in waterstandsmeting op Breskens. Hierdoor kunnen wij deze meetdata helaas niet vrijgeven. Wij werken aan een alternatieve meting op deze locatie. Wij verwachten dat dit medio juli gereed is.
Vanwege een nog onbekend probleem zijn er op dit moment veel verstoringen in de datalevering van Alblasserdam. Dit probleem is in onderzoek.
Vanwege verzanding kunnen wij op dit moment de waterstandmeting van deze locatie helaas niet vrijgeven.
Vanwege een verstoring aan de druksonde zijn er op dit moment geen metingen beschikbaak van deze locatie.
Werkzaamheden objecten / derden / overig
Beste,
Hierbij wil ik graag melden dat onderstaande werkzaamheden helaas door andere netwerkchanges moet verschuiven worden naar 30 april met een uitwijk datum van 6 mei ( i.v.m. eventueel calamiteiten).
Hier door zal LMW data voor alle gebruikers enkel uren niet beschikbaar zijn. De verwachte downtime is ongeveer 3 uur. De werkzaamheden starten om 09:00 uur en we hopen rond 17:00 uur
deze werkzaamheden af te ronden.
LET-OP dus 23ste gaat niet door maar wel op 30ste april!
Als er betreft bovenstaande nog vragen zijn, zijn we bereikbaar via e-mail: functioneelbeheer-lmw@rws.nl.
Hopelijk heb ik jullie hierbij voldoende geïnformeerd.
Beste,
In verband met noodzakelijke beschikbaarheid van het Landelijk Meetnet Water (LMW) en een aantal security eisen zijn we verplicht om een aantal onderhoudswerkzaamheden op onze systemen uit te voeren.
Wij zullen hierbij overschakelen van onze huidige productieomgeving op het rekencentrum AM3 naar de LMW-uitwijkomgeving op AM2. Na deze switch is dat de nieuwe productieomgeving.
Hierdoor zal het LMW voor enkele uren niet beschikbaar zijn op 23 april aanstaande, waardoor er geen data van het LMW voor gebruikers benaderbaar is.
Van bepaalde gegevens kan het langer duren voordat de gegevens van voor de switch weer beschikbaar komen terwijl de actuele gegevens al wel opgevraagd kunnen worden.
In het geval van calamiteit of bijzonder weer omstandigheden op 23 april kan deze werkzaamheden verplaatst worden naar 30 april aanstaande.
De verwachte downtime is ongeveer 4 uur. De werkzaamheden starten om 09:00 uur en we hopen rond 13:00 uur
deze werkzaamheden af te ronden.
Als er betreft bovenstaande nog vragen zijn, zijn we bereikbaar via e-mail: functioneelbeheer-lmw@rws.nl.
Hopelijk heb ik jullie hierbij voldoende geïnformeerd.
In verband met de renovatie van de Spooldersluis zal meetpunt Katerveer (KATV-H10) tijdelijk buiten bedrijf zijn. Daarom is een tijdelijke meting met een andere sensor gerealiseerd (KATV-xH10). Deze tijdelijke meting zal in bedrijf zijn van 7 april 2025 tot circa 16 juli 2025.
Mocht er vertraging optreden tijdens het renovatieproces, dan zal de tijdelijke meting in bedrijf blijven zolang dit nodig is. Zodra meetpunt Katerveer (KATV-H10) weer in bedrijf is, zal weer een bericht volgen.
Geachte gebruiker van de LMW data van Kornwerderzand buiten,
Door het aanbrengen van een keersluis in de afsluitdijk bij Kornwerderzand geeft de huidige meetlocatie van Kornwerderzand buiten (LMW locatiecode KOBU) bij gesloten keersluis (verwachte waterstand boven 180 cm+NAP) niet langer de juiste waterstand in de Waddenzee weer.
Inmiddels is er een meetpunt gerealiseerd net voor de keersluis die ook bij gesloten keersluis de waterstand in de Waddenzee levert. De LMW code voor deze locatie is KOBU2. Wij adviseren u deze code (KOBU2) zo spoedig mogelijk te gaan gebruiken. De oude locatie (KOBU) levert nu nog data maar zal binnen afzienbare tijd ontmanteld worden en dan ook niet langer opvraagbaar zijn.
Contact landelijk meetnet water
Missie Kritieke Ondersteuning (MKO)
De afdeling Missie Kritieke Ondersteuning van Rijkswaterstaat, kortweg MKO genoemd, is de ingang voor storingen en of vragen betreffende het LMW. Hier komen alle verzoeken, storingen en vragen binnen die betrekking hebben op zowel de data als de distributie en verwerking van deze data. Deze verzoeken, storingen en vragen worden geregistreerd, om vervolgens naar de juiste oplosgroep te worden doorgezet. Na afhandeling of oplossing wordt de zogenaamde "call" afgesloten. De melder van deze "call" wordt hiervan op de hoogte gesteld.
Contact
Vragen over en/of melden van storingen
E-mail: ccmko@rws.nl
Telefoon: 088 - 7980000 optie 2Functionele vragen
E-mail: Functioneelbeheer-lmw@rws.nl
Vragen m.b.t. omgevingsmanagement van het LMW
E-mail: Omgevingsmanagement-lmw@rws.nl
Inhoudelijke vragen
E-mail: wmcn-waterkamer@rws.nl
Telefoon: 088-798 5000Aanvragen datasets
E-mail: servicedesk-data@rws.nl
Telefoon: 088 - 7973999